Logo

İstanbul SKUp Aşama II kapsamında ilk çalışma ziyareti Danimarka`nın Kopenhag kentinde gerçekleştirildi

Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş-finanse edilen, Ulaştırma Sektörel Operasyonel Programı altında uygulanan İstanbul SKUp Aşama II Uygulama Planı Projesi kapsamında 12-18 Mayıs 2024 tarihleri arasında Danimarka`nın Kopenhag kentine ilk çalışma ziyareti düzenlenmiştir.

Kopenhag Kenti`nin gelişimi ve küresel olarak bir iyi örnek olan `Finger Plan` vizyonuyla, toplu taşıma odaklı kentsel gelişim sürecinin aktarımı ile çalışma ziyareti başlatılmıştır. Kopenhag Belediyesi Kent Planlama Direktörü`nün kentteki stratejik planlama yaklaşımını ve uygulamaları aktardığı sunumla devam eden ilk gün kamusal alanların oluşturduğu sürdürülebilir hareketlilik ağlarına ilişkin saha ziyareti ile sonlandırılmıştır.

Aktif Hareketlilik temasına odaklanılan ikinci günde Danimarka Bisiklet Federasyonu üyesi tarafından bisiklet güzergahlarının planlanması ve bisiklet kültürünün geliştirilmesinde STK`ların rolü anlatılmış, aktif hareketlilikte yenilikçi politikalar ve yeşil hareketlilik başlıklarıyla devam eden sunumların ardından Kopenhag Belediyesi yetkilileri tarafından yapılan akıllı ulaşım sistemleri uygulamaları ve trafik yönetimine ilişkin sunum ile ikinci gün tamamlanmıştır.

Toplu taşıma temasıyla devam eden üçüncü günde Kopenhag kent merkezinde ve metropolitan bölgesindeki toplu taşıma stratejileri ve uygulamalarına ilişkin bilgi aktarımı gerçekleştirilmiştir. Ardından bisikletli ulaşım altyapısının ve sellere karşı kentsel dirençliliği attırmaya yönelik tasarlanan kentsel açık alanların deneyimlendiği bisiklet turu yapılmıştır.

Kentsel dirençlilik temasına odaklanan dördüncü günde Kopenhag Kenti yetkililerinden iklim dirençliliğine ilişkin geliştirilen politikalar, katılımcı yöntemlerle geliştirilen iyi uygulamalar öğrenilmiştir. Sağlıklı sokaklar temasıyla gerçekleştirilen uygulama aktarımını takiben Kopenhag Kenti`nin fonksiyonel kentsel alanı içerisinde kalan ve 20 bini ev-iş yolculukları olmak üzere günlük yaklaşık 100 bin yolculuğun gerçekleştirildiği Malmö kentine saha gezisi düzenlenmiştir. Saha gezisi sırasında Malmö kentindeki sürdürülebilir ulaşım uygulamaları değerlendirilmiş ve sahada Kopenhag ve Malmö arasındaki uygulama farkları üzerinden tartışmalar gerçekleştirilmiştir.

Çalışma ziyaretinin son gününde Kopenhag Kenti`nde uygulanmaya çalışılan; ancak halk katılımı ve iletişim çalışmaları uygun şekilde ilerletilemediği için tepkiler sonucu geri çekilen düşük emisyon bölgeleri politikaları ve süreçten çıkarılan dersler hakkında bilgi alınmıştır. Ardından katılımcılar ve Danimarkalı uzmanlarla birlikte İstanbul-Bağdat Caddesi`nde bulunan bisiklet yolunun tasarımına ilişkin, çalışma ziyareti katılımcılarının aktif katılımı sağlanarak düzenlenen çalıştay ile çalışma ziyareti programı sonlandırılmıştır.

Fotoğraflar