Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında hayata geçirilebilecek kalıcı projeler için kategori başlıkları belirlendi
USOP’un projelerinden
biri olan “Şehirlerde Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik için Avrupa Birliği
Desteği Projesi” (SKUp Türkiye) kapsamında daha etkin ve sürdürülebilir
iletişim için oluşturulan bir iletişim uygulaması olan, Kent Ajandası’nın ikinci
toplantısı 30 Nisan 2024’te çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. SKUp yürütmekte veya yürütmüş olan 12 büyükşehir belediyesinden
8’inin ulaşım ve iletişim ekiplerinden temsilciler toplantıda yer almıştır.
Projenin iletişim kilit
uzmanı Ayşe Sarp Gür, SKUP Türkiye Projesi
hakkında bilgi vermiştir. Belediyelerin
sürdürülebilir kentsel hareketlilik konusunu yıl boyunca sahiplenmelerini
hedefleyen iletişim bileşenlerinden Kent Ajandası’nın misyonunu anlatmıştır.
Ayrıca Avrupa Hareketlilik Haftası için Kent Ajandası çerçevesiyle nitelikli,
kalıcı ve çabuk hayata geçirilebilen projeler üretmenin önemini aktarmıştır.
Kent Ajandası sorumlusu ve iletişim uzmanı Gülin
Rahvancı, “Kent Ajandası-Kolay Çözümler” başlıklı sunumuyla belediyelerle, iletişim bileşeni kapsamında
uygulayabilecekleri kolay proje önerileri paylaşmıştır. Belediyelerin
düzenlediği etkinlikleri SMS pazarlaması ile duyururken kullanabilecekleri,
sürdürülebilir ulaşım yöntemlerinin kullanımını teşvik eden çeşitli SMS
örnekleri, yönlendirmeler ve iş birliği amacıyla kullanılması gereken
hashtagler katılımcılara aktarılmıştır. Ayrıca her kentin kendi ismiyle
hazırlanan SKUp Türkiye Gönüllüsü logosunun belediyelerin kendi seçtiği pilot
caddelerdeki işletmelere dağıtılarak, alışverişe sürdürülebilir araçlarla gelen
müşterilere ödüllendirmeler yapılabileceği paylaşılmıştır. Belediyelerin
yeterince kullanılmadığını düşündüğü park, bisiklet yolu veya çocuk oyun
alanlarının ziyaretlerini SMS pazarlaması ile artırabilecekleri öneriler sunulmuştur.
Toplantının ikinci kısmında, Kent Ajandası’na dahil
olan pilot belediyelerin temsilcileri, konuyla ilgili fikirleri, deneyimleri ve
yürüttükleri çalışmalara dair paylaşımda bulunmaya davet edilmiştir. Ankara, Bursa,
Denizli, Gaziantep, İzmir, Kocaeli
Büyükşehir Belediyelerinden iletişim ve ulaşım uzmanları, kendi belediyeleri
tarafından yürütülen ilgili olabilecek çalışmaları ve projeye dair fikirlerini
paylaşmıştır. Bisiklet kullanımının artırılmasına yönelik faaliyetler; bisiklet
park yerlerinin görünür ve kalıcı unsurlar olarak kullanılması, bisiklet park
yerleri yapılması; toplu taşımada belirli gruplar için yapılan indirimler,
yayalaştırma ve otopark düzenlemeleri gibi çalışmalar ön plana çıkmıştır.
Yapılacak ortak
çalışmaların belediyeler tarafından vatandaşlarına ve onların beklentilerine en
uygun biçimde yerelleştirilmesinin önemi vurgulanmıştır. Eş zamanlı yürütülen
SKUp Türkiye Gönüllüleri iletişim uygulamasının logosunun, SKUp yürüten iller
için de ayrıca hazırlandığı belirtildi ve her ilin bu logoyu kullanarak
yaygınlaştırma faaliyetlerine destek olmasının önemine dikkat çekilmiştir.
Toplantının
son kısmında Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında hayata geçirilebilecek
kalıcı projeler için kategori başlıkları belirlenmiştir. Bu başlıklar ise
öneriler sonrasında “Vatandaşla Buluşmaya Yönelik SMS Pazarlaması”, “Sokaklar
Dönüşüyor”, “Yayalaştırma” olarak kararlaştırılmıştır. Başlıkların çoğaltılarak
belediyelerde ayrıca paylaşılacağı belirtilmiştir.