Logo

Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında hayata geçirilebilecek kalıcı projeler için kategori başlıkları belirlendi

USOP’un projelerinden biri olan “Şehirlerde Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik için Avrupa Birliği Desteği Projesi” (SKUp Türkiye) kapsamında daha etkin ve sürdürülebilir iletişim için oluşturulan bir iletişim uygulaması olan, Kent Ajandası’nın ikinci toplantısı 30 Nisan 2024’te çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. SKUp yürütmekte veya yürütmüş olan 12 büyükşehir belediyesinden 8’inin ulaşım ve iletişim ekiplerinden temsilciler toplantıda yer almıştır.

Projenin iletişim kilit uzmanı Ayşe Sarp Gür, SKUP Türkiye Projesi hakkında bilgi vermiştir.  Belediyelerin sürdürülebilir kentsel hareketlilik konusunu yıl boyunca sahiplenmelerini hedefleyen iletişim bileşenlerinden Kent Ajandası’nın misyonunu anlatmıştır. Ayrıca Avrupa Hareketlilik Haftası için Kent Ajandası çerçevesiyle nitelikli, kalıcı ve çabuk hayata geçirilebilen projeler üretmenin önemini aktarmıştır.

Kent Ajandası sorumlusu ve iletişim uzmanı Gülin Rahvancı, “Kent Ajandası-Kolay Çözümler” başlıklı sunumuyla belediyelerle, iletişim bileşeni kapsamında uygulayabilecekleri kolay proje önerileri paylaşmıştır. Belediyelerin düzenlediği etkinlikleri SMS pazarlaması ile duyururken kullanabilecekleri, sürdürülebilir ulaşım yöntemlerinin kullanımını teşvik eden çeşitli SMS örnekleri, yönlendirmeler ve iş birliği amacıyla kullanılması gereken hashtagler katılımcılara aktarılmıştır. Ayrıca her kentin kendi ismiyle hazırlanan SKUp Türkiye Gönüllüsü logosunun belediyelerin kendi seçtiği pilot caddelerdeki işletmelere dağıtılarak, alışverişe sürdürülebilir araçlarla gelen müşterilere ödüllendirmeler yapılabileceği paylaşılmıştır. Belediyelerin yeterince kullanılmadığını düşündüğü park, bisiklet yolu veya çocuk oyun alanlarının ziyaretlerini SMS pazarlaması ile artırabilecekleri öneriler sunulmuştur.

Toplantının ikinci kısmında, Kent Ajandası’na dahil olan pilot belediyelerin temsilcileri, konuyla ilgili fikirleri, deneyimleri ve yürüttükleri çalışmalara dair paylaşımda bulunmaya davet edilmiştir. Ankara, Bursa, Denizli, Gaziantep, İzmir, Kocaeli Büyükşehir Belediyelerinden iletişim ve ulaşım uzmanları, kendi belediyeleri tarafından yürütülen ilgili olabilecek çalışmaları ve projeye dair fikirlerini paylaşmıştır. Bisiklet kullanımının artırılmasına yönelik faaliyetler; bisiklet park yerlerinin görünür ve kalıcı unsurlar olarak kullanılması, bisiklet park yerleri yapılması; toplu taşımada belirli gruplar için yapılan indirimler, yayalaştırma ve otopark düzenlemeleri gibi çalışmalar ön plana çıkmıştır.

Yapılacak ortak çalışmaların belediyeler tarafından vatandaşlarına ve onların beklentilerine en uygun biçimde yerelleştirilmesinin önemi vurgulanmıştır. Eş zamanlı yürütülen SKUp Türkiye Gönüllüleri iletişim uygulamasının logosunun, SKUp yürüten iller için de ayrıca hazırlandığı belirtildi ve her ilin bu logoyu kullanarak yaygınlaştırma faaliyetlerine destek olmasının önemine dikkat çekilmiştir.

Toplantının son kısmında Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında hayata geçirilebilecek kalıcı projeler için kategori başlıkları belirlenmiştir. Bu başlıklar ise öneriler sonrasında “Vatandaşla Buluşmaya Yönelik SMS Pazarlaması”, “Sokaklar Dönüşüyor”, “Yayalaştırma” olarak kararlaştırılmıştır. Başlıkların çoğaltılarak belediyelerde ayrıca paylaşılacağı belirtilmiştir.