
#USOPYollarda Mobil Tanıtım Merkezimiz mart ayı boyunca Türkiye’nin farklı
bölgelerinde binlerce ziyaretçiyle buluştu. Merkezimiz yüzbinlerce kişiye
ulaşarak hem USOP çatısında altında yer alan projeleri hem de gençlere Avrupa
Birliğinin sağladığı eğitim fırsatlarını anlattı.
Yüz yüze yapılan tanıtımlarla toplamda yaklaşık 4500 kişiye bilgi
aktarılırken, sosyal medya ile ayrıca 125 bin kişiye başarıyla ulaşıldı.
#USOPYollarda Mobil Tanıtım Merkezimiz 4
ve 5 Mart 2022 tarihlerinde Trabzon’da her yıl farklı üniversitelerden 20.000’e
yakın öğrenciye ev sahipliği yapan, başta bilişim, eczacılık, savunma sanayi,
ulaşım, eğitim, bankacılık olmak üzere birçok farklı sektörü kapsayan Doğu
Karadeniz Kariyer Fuarıyla turuna başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı AB ve
Dış İlişkiler Genel Müdürü Sn. Burak Aykan, Doğu Karadeniz Kariyer Fuarı’nda
Mobil Tanıtım Merkezimizi ziyaret etti ve çeşitli görüşmelerde bulundu.
Fuar boyunca pek çok resmi temas da
gerçekleştirildi. Trabzon Büyükşehir Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Sn. Samet Ali
Yıldız Mobil Tanıtım Merkezimizi ziyaret etti. Kıyı Emniyeti Trabzon Müdürü Sn.
Mustafa Bahar Mobil Tanıtım Merkezimizi ziyaret eden isimlerdendi. Tersaneler
ve Kıyı Yapıları Genel Müdürü Sn. Salih Tan, Denizcilik Genel Müdürü Sn. Ünal
Baylan, Personel Genel Müdürü Sn. Leyla Akıncı ve Hukuk Hizmetleri Genel Müdürü
Sn. Nurgül Uraloğlu’nun da aralarında bulunduğu Bakanlığımız üst düzey
yetkilileri USOP Mobil Tanıtım Merkezimizi ziyaret etti. Ziyarette USOP’un
faaliyetleri, proje detayları ile ilgili genel bilgilendirmeler yapıldı.
7 ve 8 Mart 2022 tarihlerinde Erzurum’da Recep Tayyip Erdoğan Fuar
Merkezinde düzenlenen Doğu Anadolu Kariyer Fuarı (DAKAF’22) ise ikinci
durağımızdı. Sektör paydaşlarının ve gençlerin fuara yoğun katılımı dikkat
çekti.
Devamında 11 ve 12 Mart tarihlerinde GAÜN Mavera Kongre ve Sanat
Merkezi’nde gerçekleştirilen ve Gaziantep Üniversitesinin (GAÜN) ev
sahipliğinde düzenlenen İpekyolu Kariyer Fuarı’na katıldık. Üniversite
öğrencisi ve mezunları, kamu ile işverenlerle buluşturmak amacıyla GAÜN Kongre
ve Sanat Merkezi’nde düzenlenen fuarda, Mobil Tanıtım Merkezimiz iki gün
boyunca bölge halkı ve gençlerle buluştu ve bilgilendirme çalışmaları yaptı.
Doğu Akdeniz bölgesindeki yedi devlet üniversitesi, iki vakıf üniversitesi
ve Kıbrıs üniversitelerinin ortaklığında; Çukurova Üniversitesi’nin ev
sahipliğinde 14 ve 15 Mart tarihlerinde ise Doğu Akdeniz Kariyer Fuarı’na
katıldık.
21 ve 22 Mart tarihlerinde ise Mobil Tanıtım Aracımız İzmir’de, Fuar İzmir
A Holde İzmirlilerle buluştu. Çevre şehirlerdeki üniversitelerden öğrencilerin
alana taşınmasıyla iki günlük fuar, festivale dönüştü.
25 ve 26 Mart tarihlerinde ise Bolu AİBÜ Kongre Merkezi’nde
gerçekleştirilen Batı Karadeniz Kariyer Fuarı, Mobil Tanıtım Merkezimiz için
yoğun iletişim trafiğinin gerçekleştirildiği duraklardan bir diğeri oldu.
Kariyer fuarlarının temel amaçlarından ilki Mobil Tanıtım Merkezi ekibimiz
aracılığıyla birebir öğrencilere USOP, ÇE-KA, AB Projeleri, Erasmus+, Avrupa
Dayanışma Programları ve Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı (SUMP) ile
ilgili bilgilendirme yapılmasıydı. Bu bilgilendirmeler açık havada yer alan
#USOPYollarda mobil tanıtım merkezimiz dışında, fuarların gerçekleştiği binaların
içinde de devam etti.
Kariyer fuarlarının ikinci amacı ise paydaş kurumlarımız arasında yer alan
Ulusal Ajans tarafından öğrencilere Erasmus+, değişim ve katılım programları
hakkında bilgilendirme ve soru-cevap etkinliği gerçekleştirilmesiydi. Tüm bölgelerde
bu amaca yönelik çalışmalar ve sunumlar yapıldı, binlerce öğrenciye yönlendirme
ve danışmanlık hizmeti verildi. Mesleki tecrübelerini öğrencilerle paylaşan
uzmanlarımız, projelerin ülkemize ne gibi katkıları olacağına, hangi istihdam
alanlarının ortaya çıkacağına dair önemli ipuçları verdiler.
Türkiye’nin dört bir yanından ziyaretçi akınına uğrayan fuarlarda iş, staj
ve eğitim fırsatları hakkında yönlendirme ve bilgi edinen öğrencilerin dışında
mezun öğrenciler, ortaokul öğrenci grupları ve aileler çevre şehirlerden
katılım sağladı. Fuarlar esnasında birçok yarışma, aktivite, hediye dağıtımı,
eğitim, sunum ve simülasyon gösterileri yapıldı. Dolu dolu geçen fuarlarda
sosyal medya kampanyası ile USOP görünürlük ve farkındalığı başarılı bir
şekilde sağlandı.
Mart ayı boyunca son derece enerjik geçen etkinliklerin ardından Mobil
Tanıtım Merkezimiz yeni şehirlerde vatandaşlarla buluşmak üzere yeni rotaları
ve kampanyaları için hazırlanıyor.