*13.07.2020 tarihinde güncellenmiştir.
Projenin İş Kapsamı: Samsun – Kalın demir yolu hattı; 378 kilometre uzunluğunda, tek hatlı, sinyalizasyonsuz ve elektrifikasyonsuzdur. Proje kapsamında hattın rehabilitasyonu ve sinyalizasyon sistemlerinin entegrasyonu yapılmıştır.
Proje Künyesi
Adı: Samsun-Kalın Demir Yolu Hattının Modernizasyonu Projesi
Faydalanıcı Kurum: TCDD
AB Mali Katkısı: 152,7 Milyon Euro
Toplam Proje Bedeli: 326,7 Milyon Euro
Yapım Sözleşmesi
Yüklenici Firma: Çelikler
Taahhüt İnşaat ve Sanayi A.Ş. liderliğinde, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve
Taahhüt A.Ş. ve AZD Praha s.r.o Ortak Girişimi
Sözleşme Tarihi: 12.06.2015
İş Başlama Tarihi: 25.06.2015
Sözleşme Bitiş Tarihi: 04.12.2019
Müşavirlik Sözleşmesi
Yüklenici Firma: UBM Uluslararası Birleşmiş Müşavirler
Müşavirlik Hizmetleri A.Ş., Ingenieria y Economia del Transporte S.A. (INECO),
Mott MacDonald Limited
Sözleşme Tarihi: 04.09.2015
İş Başlama Tarihi: 09.09.2015
Sözleşme Bitiş Tarihi:31.12.2020
Hat Künyesi
Hattın Operasyonel Amacı: Toplu
Yolcu ve Yük Taşımacılığı
Hat Uzunluğu: 378 Kilometre
Hat Karakteristiği: Tek Hat
İstasyon Sayısı: 41
Hat Kapasitesi: 54 tren
Operasyonel Tren Hızı: 70-80 Kilometre / Saat (ortalama) Maksimum Hız: 120
Kilometre/Saat
Genel Durum
- Hattın geçici kabulü 16 Aralık 2019 tarihinde yapılmış olup bir yıllık Kusur İhbar Süresi devam etmektedir.
- Bakanlığımız, 17 Aralık 2019 tarihinde imzalanan Devir Teslim Protokolü ile işi TCDD’ye devretmiştir.
- 04 Mayıs 2020 tarihi itibariyle tarifeli yük taşımacılığı başlamıştır.
- Yolcu taşımacılığının başlaması için Global Güvenlik Raporu alınması beklenmektedir.
*Basılı materyallerdeki bilgiler en son 2017 yılında güncellenmiştir.