Türkiye-AB mali
işbirliği kapsamında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yönetilen Ulaştırma
Sektörel Operasyonel Programı (USOP) altında uygulanan İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUp) Aşama II: Uygulama
Planı Projesi kapsamında 22 Kasım 2024 tarihinde medya ve iletişim
profesyonelleri ve akademisyenler, sürdürülebilir
ulaşım çözümlerini konuşmak ve iş birliği için bir araya gelmiştir.
İletişim ve Medya ile Şehirlerin Dönüşümü etkinliği medya, basın
temsilcileri, gazeteciler, köşe yazarları, iletişim fakültesi öğretim üyeleri,
öğrencileri ve halkla ilişkiler profesyonellerinin katılımıyla düzenlenmiştir.
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün programın açılış konuşmasında
sürdürülebilir ulaşım planını yaparken tüm aktörlerin katılımı, sahiplenme ve
iletişim kampanyalarının öneminin altını çizmiştir.
Sürdürülebilir ulaşım konusunda Dünya’dan iyi uygulama örneklerinin sunulduğu
etkinlikte, medya ve akademi ile tanıtım çalışmalarında iş birliği ve kampanya
fırsatları açık oturumda konuşulmuştur.
Geleceğin şehirleri ve iletişim panelinde iklim değişikliği ile mücadele
COP29 gündemi, sürdürülebilir ulaşım, kent planlaması ve iletişim konuşulmuştur.
Panelistler; Barış Doğru (EKOIQ), Seçil Şendağ (SMI Türkiye), Akif Burak Atlar (TMMOB Şehir Plancıları Odası) ve Oktay Kargül (İstanbul Planlama Ajansı) medya
ve iletişim uzmanları ile bir araya gelmiştir.
Panel sonrasında etkinlik süresince edinilen bilgiler ışığında katılımcılar
İstanbul SKUp doğrultusunda sürdürülebilir ulaşım türlerini teşvik etmek
amacıyla yapılabilecek iletişim çalışmaları üzerine fikirlerini paylaşmıştı.
Gençler, çalışanlar, yaşlı bireyler gibi farklı hedef grupları için etkili
olabilecek mesajlar ve iletişim kanalları tartışılmıştır. Özel araç
kullanımının azaltılması, toplu taşımanın teşviki, bisiklet ve yürüme gibi
aktif ulaşım türlerinin benimsenmesi için kampanya fikirleri ortaya konulmuştur.
Atölye çalışmasında; sürdürülebilir ulaşımın insan sağlığına, çevreye ve
ekonomiye olan katkılarını vurgulayan olumlu bir iletişim dili kullanılarak dijital
mecralar ve geleneksel medya aracılığıyla farkındalık kampanyası geliştirilmesi
önerilmiştir.
Bir diğer kampanya önerisinde ise mobil uygulamalar üzerinden ödüller ve
oyunlaştırma yöntemiyle toplu taşımanın teşvik edilmesine odaklanılmıştır.
Özellikle çocuklara ve gençlere yönelik bu fikir, sürdürülebilir ulaşım
bilincini küçük yaşlardan itibaren geliştirmeyi hedeflemiştir.