Logo

Demiryolları 2014’e Hızlı Giriyor…

*Ankara-İstanbul hattının tamamında deneme seferlerinde son aşamaya gelindi. Hat, deneme seferlerini müteakip birkaç ay içinde hizmete girecek.

*TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman: “Türkiye 2009 yılından itibaren bir yüksek hızlı tren ülkesi haline geldi. Tamamlanan ve inşası devam eden yüksek hızlı tren hatlarıyla birlikte Türkiye’nin, çoğu metropol hüviyetine sahip, 15 ili kısa vadede birbirine bağlanmış oluyor. Bu illerin nüfusu Türkiye nüfusunun yarısına tekabül ediyor.”

* Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen “Avrasya Yakınlaşıyor: Ulaştırma Operasyonel Programı” çerçevesinde devam eden çalışmalar da 2014 sonu itibariyle tamamlanmış olacak.

Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek olan Hızlı Tren Hattı’nın hizmete girmesi için çalışmalar yoğun biçimde sürüyor. Hattın Eskişehir-İstanbul arasındaki bölümünde farklı hız ve kapasitelerdeki deneme seferleri devam ediyor. Deneme seferlerinin 2014 başlarında tamamlanması ve hattın birkaç ay içinde tam kapasite ile hizmete girmesi öngörülüyor.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman hızlı tren konusunda 2009’dan bu yana çok somut adımlar atıldığını ifade etti.

Karaman, “Türkiye 2009 yılından itibaren bir yüksek hızlı tren ülkesi haline geldi. Biliyorsunuz dünyada YHT işleten ülkeler parmakla gösterilecek kadar az. Biz, 2009 yılında Ankara-Eskişehir’i açarak dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı Yüksek Hızlı Tren işleticisi ülke olduk. Bu konumumuzu 2011 yılında Ankara-Konya’yı ve 2013 yılında Eskişehir-Konya hatlarını açarak daha da pekiştirdik. Şu anda Eskişehir-İstanbul kesiminde testler yapıyoruz. Tabii, Ankara merkezli YHT çekirdek ağı bununla da sınırlı kalmıyor. Ankara-Sivas, Ankara-İzmir ve Bursa yüksek hızlı tren hatlarının yapımı devam ediyor. Tamamlanan ve inşası devam eden yüksek hızlı tren hatlarıyla birlikte Türkiye’nin, çoğu metropol hüviyetine sahip, 15 ili kısa vadede birbirine bağlanmış oluyor. Bu illerin nüfusu Türkiye nüfusunun yarısına tekabül ediyor.” dedi.

Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen 688 milyon Avroluk, “Avrasya Yakınlaşıyor: Ulaştırma Operasyonel Programı” çerçevesindeki çalışmalarda da sona gelindi.

Türkiye’nin Kuzeyi ve Güneyi, Doğusu ve Batısı ve temelde Avrupa ve Asya arasındaki demiryolu bağlantılarını güçlendirmeyi hedefleyen proje kapsamında, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın Köseköy –Gebze kesiminin rehabilitasyonu ve yeniden inşası özel önem taşıyor. Hattın bu kesimi Türkiye demiryolu ağının en yoğun bölümlerinden birini oluşturuyor.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman AB ile uyum içinde geliştirilen projelerin Türkiye ve çevresi açısından stratejik önem taşıdığına dikkat çekti.
Karaman, “Marmaray’ın da hizmete girmesiyle birlikte Türkiye Asya-Avrupa arasındaki demiryolu ulaşımı anlamında önemli bir koridoru işlevsel hale getirdi. Doğu-Batı ulusal yüksek hızlı tren hatlarının yapılması, mevcut demiryollarının modernize edilmesi, elektrikli, sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleriyle donatılması Türkiye için önemli olduğu kadar bölgesel ve küresel ölçekte de önem arz ediyor.
Bu bağlamda gerek mevcut demiryollarının modernizasyonunda gerekse Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattında AB ile uyum içerisinde çalışmaktan memnunuz” diye konuştu.

Türkiye-AB işbirliğinin somut göstergelerinden olan Operasyonel Program çerçevesinde gerçekleşen diğer yatırım ve çalışmalar; Ekonomik katma değeri yüksek olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı’nın rehabilitasyonu ve sinyalizasyonu, Kuzey-Güney bağlantısı açısından kritik önemdeki Samsun-Kalın, Doğu-Batı bağlantısı açısından büyük önem taşıyan Alayunt-Afyon-Konya ve Malatya-Narlı Demiryolu hatlarının yenilenmesi, Asya ve Avrupa bağlantısında stratejik konumdaki Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın yeni inşası olarak sıralanıyor. “Avrasya Yakınlaşıyor: Ulaştırma Operasyonel Programı”, iki kıta arasındaki demiryolu ulaşımını iyileştirme ve geliştirmeyi amaçlarken verimli ve dengeli bir ulaştırma sistemine geçilmesini de hedefliyor.